Κυριακή 17 Απριλίου 2011

Ιδού ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός

Με την χάρη του Τριαδικού μας Θεού εισερχόμαστε σήμερα αγαπητοί αδελφοί μου στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα. Και ονομάζεται μεγάλη όχι γιατί τα μερόνυχτα της είναι μεγαλύτερα ή γιατί οι ώρες της είναι μεγαλύτερες, αλλα γιατι είναι μεγάλος εκείνος που καλύπτει την Μεγάλη Εβδομάδα αλλά και γιατί είναι μεγάλα τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν την εβδομάδα αυτή. Δόθηκαν πολλές μάχες μέσα στην ιστορία επι πολεμικού ή ιδεολογικού περιεχομένου, καμία όμως μάχη δεν μπορεί να συγκριθεί με την μεγάλη μάχη που δόθηκε το πρωί της Μεγ Παρασκευής στον Γολγοθά. Κατέβηκε ο ίδιος ο Θεός, έλαβε ανθρώπινη σάρκα και ανεβαίνει εκουσίως ο ίδιος στον σταυρό ,για να ανεβάσει εμάς τους ανάξιους δούλους του στον ουρανό. Πάσχει και καταδικάζεται για όλο το ανθρώπινο γένος, υποφέρει και πονά για να σώσει το πλάσμα του που βρίσκεται μέσα στην αμαρτία.  Αδελφοί !!! μας κάνει πραγματικά εντύπωση πως κατέβηκε ο Θεός από τον ουρανό στη γη? Μα κάνει εντύπωση πως ο Θεός για εμάς ανέβηκε από την γή στον σταυρό και πάσχει υπερ υμών. Κρίνεται και καταδικάζεται εκείνος, ρίχνει το πανάγιο αίμα του Εκείνος, ενώ εμείς είμαστε οι κατάδικοι μέσα στην αμαρτία. Αντι για εμάς Εκείνος… Επαθε ως άνθρωπος, αλλά σώζει ως θεάνθρωπος
 Το αίμα του Νυμφίου προσφέρεται για όλους αρκεί εμεις να το αποδεχτούμε. Αρκεί εμεις να καλλιεργήσουμε καρπούς όπως η πίστη, η μετάνοια η αγάπη η προσφορά και η αυταπάρνηση, και να μην γίνουμε όπως η άκαρπη συκιά που ακούσαμε στην Ευαγγελική περικοπή πριν λίγο Ο Χριστός μας έδωσε το φάρμακο, είναι το αίμα του. Θεραπεύει όλα τα πάθη  μας Δυστηχώς όμως πολλοί το περιφρονούν και ενώ υπάρχει τρόπος να απαλλαγούν από τα πάθη τους εκείνοι εξακολουθούν να παραμένουν προσκολλημένοι εκεί.  Είναι σαν ένα αρρωστο να κείτεται στο κρεβάτι του πόνου και ο γιατρός δίπλα του να του δίνει το φάρμακο που θα τον κάνει καλά και αυτός πεισματικά να αρνείτε να το πάρει. Εως πότε όμως !!! Ο Χριστός πάλι και εφέτος έρχεται του παθείν αγαθότητι για κάθε αμαρτωλή ψυχή για κάθε πονεμένο και κατατρεγμένο αδελφό μας αρκεί εμείς να του απλώσουμε το χερι μας, να τον αποδεχτούμε ως Θεό και Πατέρα μας.
            Στο σημερινό συναξάρι παρουσιάζεται ως προφητικός τυπος κάποιος ο οποίος έζησε 1600 περίπου χρόνια πριν τον Χριστό, τον Ιωσήφ που έζησε την περίοδο τον Φαραώ στην Αίγυπτο. Ποια σχέση μπορεί να έχει  όμως ο Ιωσήφ με τον σημερινό πληγωμένο και αιματωβαμένο Νυμφίο μας;  Πολλα τα πρόσωπα εκείνα της Παλ Διαθήκης που προεικονίζουν τον Κυρίο μας. Το κατεξοχήν όμως πρόσωπο το οποίο προτυπώνει και προεικονίζει  περισσότερο τη ζωή του Χριστού είναι ο Ιωσήφ ένα από τα δώδεκα παιδιά του Πατριάρχου Ιακώβ.
·                    Ηταν καταρχάς ο αγαπητός Υιός του πατέρα του του Ιακώβ. Αυτόν αγαπούσε περισσότερο απόλα τα παιδιά του γιατί του άξιζε πραγματικά. Αγαπητός Υιός και ο Χριστός του Ουράνιου Πατέρα.
·                    Τον Ιωσήφ τον φθόνησαν τα αδέλφια του. Δεν μπορούσαν να υποφέρουν την υπεροχή του. Δεν μπορούσαν να χαρούν με τις χαρές του. Και με το Χριστό όμως το ίδιο συνέβη. Τον μίσησαν  και τον φθόνησαν οι άνθρωποι του Θεού, οι αρχιερείς  και οι φαρισσαίοι. Δεν υπέφεραν να βλέπουν την υπεροχή του Ιησού επάνω στο λαό.
·                    Αποφάσιαν τα αδέλφια του Ιωσήφ να τον σκοτώσουν. Συκέυφθηκαν κρυφά και είπαν « δεύτε αποκτείνωμεν αυτόν» Το ίδιο και με τον Ιησού. Συσκέψεις και διαβούλια για την εξόντωσή του. Άρχοντες του Ιησού συσκέυθονταν κρυφά πώς να τον θανατώσουνε.
·                    Επούλησαν τον Ιωσήφ τα αδέλφια του για 20 χρυσά νομίσματα στους Ισμαηλίτες και μάλιστα εκέινος που έκανε την αγοραπωλησία ονομαζόταν Ιούδας. Ιούδας και ο προδότης του Κυρίου που τον πούλησε για τριάκοντα αργύρια. 
·                    Έπαθε και υπέφερε ο Ιωσήφ στα χέρια των αδελφών του αλλά και στα χέρια των Αιγυπτίων αργότερα. Τον συκοφάντησαν, ενώ ήταν αθώος, τον έκλεισαν στην φυλακή χωρίς να έχει πειράξει κανένα, τον οδήγησαν σε πολλά παθήματα, σύρθηκε σαν κακούργος στο δικαστήριο σα να ήταν ένοχος.  Το ίδιο και τον Κύριός μας. Ως πρόβατον επί σφαγή  ήχθη, χωρίς να βγάλει λέξη, χωρίς να παραπονεθεί για όλα όσα του καταμαρτυρούσαν τον οδηγούσαν στα δικαστήρια  και τελικά σταυρώθηκε και πέθανε για εμάς που τον καταδικάσαμε, που τον κατακρίναμε, που τον συκοφαντήσμαε, που τον πουλήσαμε για 30 αργύρια που τον θανατώσαμε.
·                    Ο Ιωσήφ δεν έμεινε για πάντα ταπεινωμένος. Οδηγήθηκε στη δόξα αφου ο Φαραώ τον ανέστησε από τα βάθη της φυλακής και τον κατέστησε 2ο μεγάλο αρχοντα της Αιγύπτου μετά από αυτόν. Προτύπωσις της Αναστάσεως του Χριστού. Ριχτηκε και ο Κυριος στον λάκο του θανάτου αλλά δεν παρέμεινε πολύ Ανεστη 3ήμερος. Μετά το πάθος η Δόξα, μετά τον Σταυρό η Ανάσταση.
·                    Και τελευταία προτύπωσις . Ο Ιωσήφ σαν άρχοντας της Αιγύπτου σε καιρό πείνας, ανοιξε τις αποθοίκες με το σιτάρι , εγινε σιτοδότης και έθρεψε τους πεινασμενους αδελφούς του. Σιτοδότης και ο Χριστός, ο οποίος προσφέρει το Σωμα του και το Αιμα του επάνω από την αιματοβαμμένη Αγια Τράπεζα σε όλους εμάς.
Νυμφίος αγαπητοί ο Χριστός μας απόψε, και νύμφη : καθε ανθρώπινη ψυχή που επιθυμεί να ενωνεί με τον νυμφίο της. Είναι θα μπορούσαμε να πουμε ενας αρραβώνας, ο αρραβων της μελλούσης ζωής και βασιλείας, ενας γάμος του Νυμφίου Χριστού με κάθε ψυχή θλιββομένη τε και καταπονουμένη . Στους επίγειους γάμους συνήθως η νύφη δίνει προίκα στον νυμφίο. Στους ουράνιους γάμους όμως ας επιτραπεί να πούμε ότι ο ίδιος προσεφερε και προσφερει το πανάγιο αίμα του σε κάθε ψυχή.
 Ας γονατίσουμε αγαπητοί αδελφοί μου αυτήν την Αγία εβδομάδα. Ας κλάψει ο καθένας για τα δικά του πάθη και τις δικές του αμαρτίες, ας θρηνήσει για τις πράξεις του ο καθένας μας, κληρικοί λαικοί, πλούσιο και φτωχοί… ώστε να υποδεχτούμε την Σταύρωση και την Ανάστασή του με καθαρή ψυχή και καρδιά ανανεωμένοι και εσωτερικά αναγεννημένοι. Να σταυρώσουμε τις σκέψεις μας και  τα αμαρτωλά εργα μας Οφείλουμε και εμείς δηλαδή με  κεκαθαρμενες διανοίες να συμπορευθούμε και να συσταυρωθούμε με τον Χριστό.  Μην περάσει η εβδομάδα αυτή αγαπητοί σαν μια κοινή εβδομάδα και μετά γυρίσουμε πάλι στα ίδια. Μην περάσει η εβδομάδα αυτή και δούμε τα γεγονότα Της με μάτι  με ένα μάτι τυπικό, με ένα ματι απαθείας ή συμφεροντολογικά και μετά επιστρέψουμε στα ίδια και χειρότερα.. Οφείλουμε να δούμε την Μεγ Εβδομάδα με μάτι πίστεως, πίστεως πραγματικής και όχι επιφανειακής.  Γιατί μόνο με το μάτι της πίστεως θα μπορέσουμε ν ατενίσουμε το μυστήριο που κρύβει ο Σταυρός και η Ανάσταση.  ΑΜΗΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου