Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

Η Ανάσταση του Χριστού, θεμέλιο και βάση της πίστεώς μας

Το γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού είναι το θεμέλιο και η βάση της πίστεως μας. Όλες οι θεωρίες, όλες οι ιδεολογίες, όλα τα φιλοσοφικά συστήματα στέκονται και χωρίς τους ιδρυτές τους.Ο Βουδισμός στέκεται και χωρίς τον Βούδα.Ο Μωαμεθανισμός και χωρίς τον Μωάμεθ.Ο Μαρξισμός και χωρίς τον Μαρξ. Πλατωνισμός χωρίς τον Πλάτωνα
γιατί όλες οι φιλοσοφίες, όλα τα φιλοσοφικά συστήματα στηρίζονται πάνω σε συντάγματα, σε ιδεολογίες, σε διδασκαλίες και σε άρθρα.Το Ευαγγέλιο όμως χωρίς τον Χριστό και την Ανάστασή Του, δεν μπορεί να σταθεί και τίποτε να μένει όρθιο στην Εκκλησία μας διότι όπως λέει ο Απ. Παύλος «Αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε τότε η Πίστη μας είναι μάταια, το Ευαγγέλιο κούφιο, και οι Απόστολοι ψευδομάρτυρες και απατεώνες». Το Μεγαλύτερο γεγονός της Πίστεως μας είναι η Ανάσταση γι΄ αυτό πρέπει να το πιστεύουμε το γεγονός αυτό με την καρδιά μας και να το ομολογούμε με το στόμα μας. Διότι όποιος ομολογεί την Ανάσταση με την καρδιά και όχι με το στόμα τότε είναι δειλός, και δεν έχει θέση κοντά στον Χριστό. Επίσης όποιος ομολογεί την Ανάσταση με το στόμα και όχι με την καρδιά τότε είναι υποκριτής και ο Χριστός τον διώχνει από κοντά Του. Πρέπει λοιπόν να ομολογούμε ότι ο Κύριος Ανέστη διότι με την ομολογία μας αυτή ομολογούμε ότι ο Κύριος είναι Θεός και άνθρωπος και ότι Απέθανε, Ετάφη, Αναστήθηκε και φανερώθηκε. Το ότι απέθανε και ετάφη φανερώνει την ανθρώπινη φύση Του το ότι Αναστήθηκε και φανερώθηκε φανερώνει την Θεία φύση Του. Έτσι λοιπόν το Ευαγγέλιο, οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, οι Ύμνοι ομολογούν αυτό το Μεγάλο Γεγονός της Ιστορίας, διότι η Ανάσταση είναι ένα ιστορικό γεγονός το οποίο δεν χρειάζεται αποδείξεις αφού υπάρχουν μαρτυρίες και μάλιστα οι Μάρτυρες είναι Τίμιοι, ειλικρινείς, αξιόπιστοι, και οι Μαρτυρίες τους ικανοποιητικές. Οι ιστορικοί σήμερα στην προσπάθειά τους να ανακαλύψουν όσο περισσότερα στοιχεία, προσπαθούν μέσα από ένα γραπτό, μία παράδοση, ένα θρύλο, μία πέτρα, να θεμελιώσουν την έρευνα τους και πράγματι όλοι παραδέχονται την ιστορία όπως μας την παραδίδουν οι ιστορικοί. Θα μου επιτρέψετε να δώσω μόνο δύο παραδείγματα για να καταλάβουμε αυτό που λέω : Για τον Μ. Αλέξανδρο η πρώτη ιστορική μαρτυρία που έχουμε είναι 2 και μισό αιώνες μετά τον Μ. Αλέξανδρο. Για τον Παρθενώνα οι πληροφορίες που έχουμε είναι 7 αιώνες μετά το κτίσιμό του κ.α. Αντίθετα οι Μαρτυρίες για την Ανάσταση του Χριστού μέσα από παλαιά χειρόγραφα είναι πιο παλαιές. Έτσι λοιπόν υπάρχει χειρόγραφο του 135 μ.Χ. δηλ. 40 χρόνια μετά την Ανάσταση. Το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο βρίσκεται ολόκληρο γραμμένο σε πάπυρο του 150 μετά Χριστόν δηλ. 80 χρόνια μετά την Ανάσταση.
Θέλω να πω ότι το γεγονός της Αναστάσεως μόνον ένας κακοπροαίρετος και κακόβουλος θα μπορούσε να το αμφισβητήσει. Η Καινη Διαθήκη λοιπόν αποτελεί την αυθεντική μαρτυρία γι΄ αυτό το μοναδικό και ανεπανάληπτο γεγονός στην ιστορία της ανθρωπότητος.Οι Μυροφόρες, οι Απόστολοι, ο Θωμάς, οι Αρχιερείς, οι Πρεσβύτεροι, ο Πιλάτος, οι στρατιώτες που φρουρούσαν το μνήμα όλοι, καταθέτουν σοβαρές μαρτυρίες για το γεγονός αυτό τις οποίες πρέπει να λάβουμε υπ΄ όψιν μας. Αν μπορούσαμε να ανακρίνουμε όλους αυτούς τους μάρτυρες θα βλέπαμε ότι όλα κλίνουν προς την κατεύθυνση αυτή, ότι δηλ. Ανέστη ο Κύριος. Ακόμη και αυτοί οι Μαθηταί έδειξαν μία αρνητική θα λέγαμε στάση στο γεγονός αυτό. Επομένως οι Μαρτυρίες που μας δίνουν είναι αξιόπιστες και πέρα για πέρα βάσιμες διότι τίποτε δεν προσπάθησαν να προσθέσουν και να αφαιρέσουν, παρά μόνο κατέγραψαν τα γεγονότα όπως ακριβώς έγιναν. Ακόμη και οι Μαθηταί έδειξαν άρνηση και απιστία για το γεγονός της Αναστάσεως αφού όπως ξέρουμε άλλοι κλείστηκαν σε ένα σπίτι για τον φόβο των Ιουδαίων, άλλοι έφυγαν από τα Ιεροσόλυμα και γενικά όλοι τους δεν περίμεναν την Νεκρανάσταση του Διδασκάλου. Όμως τον είδαν, τον άκουσαν, μίλησαν μαζί Του, συνέφαγαν, και διαπιστώνουν ότι ανάμεσα τους δεν βρίσκεται ένα φάντασμα αλλά αυτός ο Κύριος ο οποίος τους είχε προειπεί για την εκ Νεκρών Ανάσταση Του.
Αβίαστα μπορούμε να παραδεχτούμε ότι το πρωινό της Κυριακής συνέβη εκεί στον Γολγοθά κάτι υπέροχο, κάτι θαυμάσιο που ποτέ δεν ξανάγινε. Ο Κύριος σαν ένδοξος Νικητής της φθοράς και του θανάτου εξήλθε ενώ το μνήμα ήταν σφραγισμένο και μαζί του Ανάστησε όλους τους κεκοιμημένους που μέχρι τότε βρίσκονταν κάτω από την εξουσία του Άδη. Και ακόμα. Άγγελος Κυρίου κατέβηκε από τα επουράνια και κύλησε τον λίθο ενώ αργότερα ανακοίνωσε στις Μυροφόρες την Ανάσταση.
Πρίν από λίγες ημέρες ζήσαμε όλοι μαζί τα γεγονότα του Θείου Δράματος. Ανεβήκαμε μαζί με τον Κύριο τον φρικτό Γολγοθά, Κηδεύσαμε το Άγιο Σώμα του, κλάψαμε μπροστά στον Επιτάφιο Του και την Νύκτα της Αναστάσεως στην Θεία Λειτουργία αφού ακούσουμε το χαρμόσυνο Μήνυμα «Χριστός Ανέστη» βροντοφωνάξαμε μέσα από τα βάθη της καρδιάς μας, μαζί με εκατομμύρια στόματα σ’ όλον τον κόσμο «Αληθώς Ανέστη ο Κύριος».Ας ζήσουμε μια αναστημένη ζωή κοντά στην λατρεία της Εκκλησίας μας και ας αφήσουμε το Ανέσπερο Φώς του Νεκραναστημένου να φωτίζει τα Πρόσωπα και τις καρδιές μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου